ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΤ΄
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΙΘΜΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΛΟΥΣΚΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΣΗΣ
Οι μαθητές να είναι
ικανοί:
-
Να γράφουν, να διαβάζουν
και να χρησιμοποιούν ακέραιους και δεκαδικούς αριθμούς.
-
Να κατανοούν τη θεσιακή
αξία των ψηφίων ενός αριθμού.
-
Να εκτελούν πράξεις με
ακέραιους και δεκαδικούς αριθμούς.
-
Να συγκρίνουν αριθμούς.
ΣΤΟΧΟΙ
-
Οι μαθητές να
κατανοήσουν:
-
Την πρακτική αξία της
στρογγυλοποίησης
-
Την τεχνική της
στρογγυλοποίησης.
-
Να μάθουν να τη
χρησιμοποιούν στις καθημερινές τους συναλλαγές με το €.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-
Δίνονται
στους μαθητές οι παρακάτω φωτογραφίες και τους ζητούμε να τις παρατηρήσουν
(ιδιαίτερα το ποσό του προϋπολογισμού).
-
Στη συνέχεια
ρωτούμε τους μαθητές αν είναι δυνατόν να είναι τόσο «εύκολοι» οι αριθμοί που
αναγράφονται στους προϋπολογισμούς, ή αν γράφονται έτσι για κάποιον άλλο
λόγο και αν συμβαίνει αυτό πώς μπορούμε να γράψουμε τους αριθμούς
«εύκολους»;
-
Ακούμε προσεκτικά
τις απαντήσεις τους και τους υποβοηθούμε στη εύρεση της σωστής απάντησης.
-
Εξηγούμε πως για
πρακτικούς λόγους ή για να διευκολυνθούμε στους υπολογισμούς
στρογγυλοποιούμε τους αριθμούς.
-
Διαλέγουν οι
μαθητές έναν αριθμό και δείχνουμε πώς εργαζόμαστε για να στρογγυλοποιήσουμε
αριθμούς στη μονάδα, στη δεκάδα, στην εκατοντάδα, ή στο δέκατο, στο
εκατοστό, στο χιλιοστό κτλ.
|
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Π.χ. αριθμός
1.960.783
Συμφωνούμε ότι η
στρογγυλοποίηση θα γίνει στο εκατομμύριο, γι’ αυτό
κοιτάζουμε στο πρώτο ψηφίο δεξιά των εκατομμυρίων.
Ελέγχουμε αν το ψηφίο αυτό είναι ίσο ή μεγαλύτερο
του 5. επειδή το 9 > 5 αυξάνουμε κατά ένα ψηφίο
των εκατομμυρίων και στη θέση των υπολοίπων ψηφίων βάζουμε
μηδενικά.
1.960.783
στρογγυλοποιούμε
2.000.000
στο εκατομμύριο
ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ |
|
(Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ
ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΟΕΡΑ)
Μετά απ’ την άσκηση
αυτή μπορούμε να συνεχίσουμε με ασκήσεις του βιβλίου.
|